malinmoldeklevdahle7 2018-12-12 12:06:10

C-gruppen / Medley

Kriterier for deltakelse i gruppen:

• minimum 3 treninger i uken, se egne kriterier for oppmøte under
  • minimum 3 approberte stevner per sesong (6 måneder)

I tillegg skal utøver stille på dugnad/felles arbeid etter behov på interne stevner/arrangement minst 1 gang i året. Se protokoll fra årsmøte 2017

Kriterier for oppmøte:

1. Dersom en utøver ikke møter til trening regnes dette som ikke møtt, med unntak av:
    1. Utøveren trener med en annen gruppe i VS.
    2. Utøveren er på stevne (for eksempel fredagsmedley).
    3. Utøveren trener i en satsningsgruppe (eksempelvis ÅM-gruppen)
    4. Utøveren er syk.

2. Oppmøte blir registrert på alle ordinære treninger

3. Oppmøte blir registrert på alle stevner.
    1. Utøverne får ikke fravær dersom de ikke deltar på stevner hvor det er  kvalifiseringskrav.
    2. Utøverne får ikke fravær dersom de ikke deltar på stevner som foregår utenfor Bergen og omegn.
    3. Det registreres ikke fravær hos utøvere som ikke deltar på treningsleir i klubbens regi.

4. Dersom en utøver av en årsak kun gjennomfører deler av planlagt trening, registreres dette.

Utstyr:

Badebukse/drakt, badehette (til stevner skal alle ha VS badehetter), svømmebriller, sumers, paddels, drikkeflaske + mat til etter trening.

Alle skal vaske kropp og håret godt med såpe før en går i bassenget

Kan bli bruk av undervannskamera på trening

Gjennomføring av Ren idrett  e-læringsprogram

Vestkantsvømmerne anbefaler at alle fra 12 år og oppover (både utøvere og foresatte) å gjennomfører Ren idrett e-læringsprogrammet. Dette er spesielt viktig for de som skal delta på stevner. For mer informasjon og lenke til programmet – se Klubbens antidopingarbeid

Ellers gjør deg kjent med informasjon til utøver og foresatte

Veien videre fra C-gruppen / Medley - til B-gruppen / LÅMØ

Generelt:

• Utøvere skal ha trent 5 ganger i uken med C-gruppen / Medley i minimum 4 måneder. Deltar på leirer og ekstra treninger i feriene.
  • Delta på minimum 4 approberte stevner per sesong, øvelsesutvalg bestemmes av ansvarlig trener.

Testkrav (treningskapasitet):

• 2000m crawl kontinuerlig svømmetest på 28:00,00 min = et snitt på 1:24 min per 100m
  • 20x100m crawl svømmetest @1:30 min med et snitt på under 1:19 min
  • 10x200m individuell medley svømmetest @3:30 min med et snitt på under 3:00 min

Konkurransekrav:

• 800 crawl under 11:00 min
  • 400 individuell medley under 6:20 min

Kriterier for å være i B-gruppen / LÅMØ

• Det forventes at utøvere gjennomfører minst 85% av den tilbudte treningen. Se egne regler for oppmøte.

De som skal begynne å hospitere fra C til B må ha alle kravene til B-2 for å bli vurdert til hospitering. De må være friske, skadefri, gjennomføre alt av trening korrekt og med god motivasjon. De må bli vurdert som modne nok for å rykke opp i gruppen. Det må også være sannsynlig at de vil tåle belastningen som vil være i gruppen over. All hospitering vil i hovedsak være de dagene gruppen er delt, mandag, fredag, og lørdag. Hospitering andre dager og veien videre vil bli planlagt mellom trener og utøver/ foresatte.