Sverdfisk (P)

Sverdfisk (P) er første steg inn i svømmeklubben etter svømmeskole rekken. I denne gruppen er hovedfokuset videreutvikling av teknikk i alle svømmearter, i tillegg skal utøverne forbedre utholdenhet i alle svømmearter.

Sverdfisk (P)-gruppen har et tilbud om 4 treninger i uken, men det er ingen krav til oppmøte på trening eller deltakelse i konkurranser, så barna kommer så ofte de selv ønkser. Vi anbefaler 2-3 treninger i uken til å begynne med, om ikke barna går på andre aktiviteter i tillegg.

Treningstidene for Sverdfisk (P)-gruppen finner dere her

Vår prisliste finner du her.

Utstyr
Vannflaske og zoomers i tillegg til tettsittende badebukse/drakt, badehette, svømmebriller

Alle skal vaske kropp og håret godt med såpe før de går i bassenget

Felles arbeid

Vestkantsvømmerne har lagt opp til felles arbeid for deler av treningsavgift. Se mer informasjon på nettsiden Egen innsats / felles arbeid.

Stevner
Sverdfisk (P) får tilbud om å delta på klubbstevner og andre uapproberte stevner. Uapproberte stevner er uoffesielle stevner uten dommere. Alle får den tiden de kommer i mål med. Alle får deltakerpremie. Altså – det å delta på disse stevnene er ment for å øve seg og ha det kjekt.

På uapproberte stevner der andre klubber er med, kan de som er 8 år og eldre delta. Yngre enn dette kan kun være med på klubbenstevner.

Oversikt over stevnene finner du i sesongens terminliste.

• Still i god tid til stevnet. Dette betyr, still ferdig skiftet til det tidspunktet innsvømmingen starter.
  • Husk treningsklær til å gå med ila stevnedagen.
  • Dersom du ikke kan komme eller blir forsinket må du si ifra til kontakttrener for stevnet så snart som mulig, hvem dette er og kontaktinfo står under aktiviteten.
  • Det første du gjør når du kommer på stevnet er å finne treneren din og si ifra om at du er på plass.
  • Vestkantsvømmerne sitter samlet, sett deg i samme området som gruppen og treneren. Har du med deg foreldre bør også de sitte med resten av klubben. Samhold er styrke.
  • Kom bort til treneren din i god tid før ditt heat og like etter at du har svømt.
  • Vi heier alltid på hverandre. Bruk gjerne VS badehette på stevner

Leirer
Vestkantsvømmerne arrangerer treningsleir i høstferien, vintergerien, påskeferien og i slutten av sommerferien. Alle for tilbud om å delta, men for å overnatte uten foresatte må en være fyllt 10 år. De under 10 år kan enten sove på leiren sammen med en av foreldrene, eller kan komme til frokost, og hentes etter kveldsmaten (eller når det passer).

Forsikring

Alle utøvere / kursdeltakere under 12 år er forsikret gjennom Barneidrettsforsikringen så lenge medlemsavgift er betalt til klubben (som faktureres med trenings- /kursavgiften). Forsikringen slutter å gjelde etter fylte 12 år.

Om dere ikke har egen barneforsikring tilbyr Norges svømmeforbund (NSF) forsikring ved å løse lisens. Dette er den samme lisensen som alle deltakere til approberte stevner/konkurranser må tegne hvert år. Les mer om lisens.

Ellers gjør deg kjent med informasjon til utøver og foresatte

Øvrig informasjon
På vestkantsvommerne.no legges det ut invitasjoner til stevner, leirer, endringer i treningstider og annen informasjon. Oppfordrer alle til å gå inn på siden minst en gang i uken.

Har du noe på hjertet? Kontaktinformasjon finner du her.

Veien videre - Sverdfisk (D) gruppen

For å komme videre til Sverdfisk (D)-gruppen må svømmer ha følgende ferdighetskrav:

• Kunne svømme 200m rygg og bryst korrekt utført, uten å stoppe
  • Kunne svømme 25m butterfly uten å stoppe
  • Kunne svømme 100m individuell medley uten å stoppe
  • Kunne vendinger til alle svømmearter
  • Kunne stupe fra pallen

Testkrav (treningskapasitet):

• 800m crawl kontinuerlig svømmetest på under 20 min = et snitt på 2:30 min per 100m
  • 8x100m crawl svømmetest @2.40 med et snitt under 2:20 min