Vill i vann

«Vill i vann» er et tilbud for ungdom som ikke ønsker å konkurrere, men vil trene ett par ganger i uken. Her blir det vannsport både inne og ute. Det blir også samarbeid med andre klubber samt Norsk Svømmeforbund.

Krav:

• Medlem av gruppen må fortrinnsvis være 10 år eller eldre.
  • Gruppen er åpen for alle interesserte, men deltaker må kunne minimum følge svømmeprogram uten videre instruksjoner.
  • Deltakere av gruppen «forplikter» seg til å delta aktivt i gruppen for å skape et godt miljø.
  • Foreldre oppfordres til å være med på kanten.

Utstyr:

• Badedrakt/bukse
  • Badehette
  • Våtdrakt. Da vi skal ha deler av tiden ute må deltaker ha våtdrakt. Dette må være av typen vannsport (f.eks slike de selger på Coop). (Ikke triatlon våtdrakt)
  • Flytevest

Alle over 12 år anbefales å løse lisens med tanke på forsikring. Utøvere til og med 12 år er forsikret gjennom Barneidrettsforsikringen. Les mer om lisens

Det er trener som avgjør om hvem som kan delta i gruppen. Ingen kan starte på trening før godkjenning fra trener og/eller svarmelding er kommet om at du har fått plass. Ved enkelte tilfeller kan det være at du får beskjed om å komme å teste svømmekunnskapene dine før du blir meldt inn. Dette for at du skal ha nok svømmeferdighet for å følge gruppen.

Ellers gjør deg kjent med informasjon til utøver og foresatte

Oversikt treningstider