Ønsker å etablere største svømmeklubb i Vestland Fylke

Pressemelding
Etter oppfordring fra forbund og krets om bedre samarbeid, har styrene i Vestkantsvømmerne og Bergen Svømme og Livredningsklubb siden årsmøtene i 2019 utredet muligheten for et tettere samarbeid, og en eventuell sammenslåing mellom klubbene.

2020-10-12
lmolsen

Motivasjonen for sammenslåing er å skape et sterkere grunnlag for utvikling av svømmeidretten i Bergen. Konkurranse mellom klubbene er sunt, men vi ser at en sammenslåing vil bidra til at både svømmeopplæring og konkurransesvømmerne vil kunne få et betydelig bedre tilbud enn hva som tilbys med dagens modell.  Dette vil blant annet gjenspeiles i bedre utnyttelse av tilgjengelig bassengflate, personell og kompetanse. En sammenslåing vil også bidra positivt inn mot det administrative arbeidet i klubbene.

Klubbene ønsker og håper at dette også vil gi en positiv effekt på svømmemiljøet i Bergen og gi inspirasjon til videre samarbeid og utvikling.

Prosessen videre er at begge klubbene kaller inn til ekstraordinært årsmøte, primo november, med sammenslåing på agendaen

Vestkantsvømmerne, Styreleder Ivan René Skorjanc

BS-LK, Styreleder Tom Inge Nesheim