Informasjon fra Sportslig Utvalg

De siste måneder har vi sammen med Henning og Sondre arbeidet med å få på plass en forbedret struktur med klare roller og ansvar, samt en ny og mer fremtidsrettet gruppeinndeling i klubben. Intensjonen var å komme i gang med dette ved oppstart etter sommeren. Gruppestrukturen vil bli lagt opp til å passe for alle utøvere uavhengig av ambisjonsnivå.

2020-07-13
lmolsen

Dessverre har også Sondre hatt et ønske om å flytte hjem til Stavanger, og har nå bestemt seg for dette. Hans raske avgang gjør at vi setter store forandringer på vent, mens vi samler oss og får på plass en ny trenerkabal i klubben som helhet. Dette vil bli førsteprioritet for oss i tiden fremover.

Vi jobber tett sammen med Henning for en finne gode løsninger og er trygg på at vi skal få på plass et godt opplegg, som ivaretar alle utøvere på en best mulig måte ved oppstart til ny sesong over sommeren.

Klubbens sportslige retning og filosofi er, og har vært, å tilby utviklingstilpasset trening for alle. Dette betyr god og fornuftig trening for alle utøvere, uavhengig av alder, utvikling og type utøver ut fra beste svømmeart og distanse. Dette skal videreutvikles og ivaretas på best mulig måte med ny struktur, kriterier og gruppeinndeling. Ytterligere informasjon rundt dette vil komme når vi er i mål med ny trenerkabal.

Vår visjon er å kunne være en klubb for alle, der alle får mulighet til å utfolde seg selv både som svømmer og som menneske.

Vi kommer til å fortsette i det sporet vi har lagt, og det jobbes med å få på plass kompetente trenere som passer inn i vår filosofi om å ivareta alle utøvere gjennom trygg og utviklingstilpasset trening.

Med ønske om fortsatt god sommer

fra oss i Sportslig Utvalg
Ved Jan Fredrik Getz & Johannes Solsvik