En liten oppsummering etter helgens stevner!

Helgen 24. til 26. januar, var 8 svømmere fra B-gruppen i Kristiansand for å delta på Skagerrak swim, og 8 svømmere fra A-gruppen reiste til Earth Control Vejle Swim Cup i Danmark.

2020-01-29

Earth Control Vejle Swim Cup, Danmark.

Denne helgen har 8 utøvere fra Vestkantsvømmerne representert klubben under sesongens første langbanestevne i Vejle, Danmark.

Som eneste utenlandske svømmeklubb, ble vi svært godt mottatt under stevnet i Vejle. Reise og opphold gikk som smurt og rammebetingelsene i svømmehallen var meget gode.

Etter en juleferie med mye sykdom, er det naturlig også med varierende resultater på første stevne, men alt i alt var det super innsats og gode prestasjoner for alle. Det ble også en del perser, noen små og noen store, noe som alltid er gledelig!

Etter en veldig gøy tur for både trener og utøvere, kan vi si at det er deilig å være norsk i Danmark.

Tekst og bilder: Henning Pryde, trener A-gruppe

A-gruppev.jpg
Bak f.v.: Henning Pryde, Andreas Ramsvik, Tobias Moen Olsen, Jørgen Mikkelsen Bakke og Andreas Getz Bjartland. f.v.: Erika Kvaal, Linnea Solsvik, Leah Emilie Stensaker Nilsen og Anna Victoria Plassen

Skagerrak swim

Utøverne gjør flere gode løp, og setter flere personlige rekorder på langbane. Flere av dem svømmer også raskere enn kortbane-persen sin i langbane.

Ellers var det en kjekk og sosial tur for alle de som deltok.

Tekst og bilder: Sondre Møll

unnamed.jpg

unnamed%20%281%29.jpg

Kristian Myntevik, Emma Sofie Antun, Nikolai Johan Dale, Kristin Hals, Adrian Larsen Hammer, Joseph Haakon Muki Kititi, Eirik Nornes Nesse og Pernille Schjenken deltok på Skagerrak swim sammen med trener Sondre Møll