Hva vet du om......

Med jevne mellomrom legger vi ut informasjon hentet i fra klubbhåndbok. Denne gangen vil vi gjøre deg kjent med Daglig leder, og hvordan du kan komme i kontakt med henne via Klubbens kontaktpersoner

2018-03-25
lmolsen

Maria.jpg

I mars 2016 ble Maria Prestmo ansatt i en 50% stilling som daglig leder. Hun har faste kontordager mandager og tirsdager i klubbens kontorlokaler på Straume teknologisenter (like ved Sotra Arena).

Har du noe på hjertet som gjelder Vestkantsvømmerne, kan du kontakte henne enten via e-post eller mobil.
Eller du kan ta turen til Straume for å besøke henne på kontoret.
Hver tirsdag er både trening (ved Malin), kurs (ved Veronica/Kari) og administrasjon (ved Maria) samlet på kontoret.

Kontaktinfo finner du nederst på nettsiden "Kontakt oss".

Noen av oppgavene som hun fyller dagene med er;
  • fastsette klubbens mål og strategier, for deretter å ta ansvar for en effektiv ledelse av alles innsats for å innfri disse
  • daglig drift av kontoret
  • delta på relevante fora for daglig ledere
  • følge opp personalet med ansettelser, arbeidskontrakter, medarbeidersamtaler, sykemeldinger og annet som har med personalet å gjøre
  • søke tilskuddsordninger, både private og offentlige
  • søke om bassengtider
  • svare på henvendelser på telefon og mail
  • forberede styremøter

Fra januar 2018 har hun også overtatt oppfølgingen av regnskap og økonomi og disponering av klubbens ressurser. Maria har løpende oppfølging med regnskapbyrået.

Ved å ansette en daglig leder har klubben fått god hjelp til å få utført krevende oppgaver. Disse oppgavene har tidligere lagt på styremedlemmene, og spesielt styreformann / nestleder. Dette har vært tidkrevende arbeid, og som man har måttet gjøre i tillegg til daglig arbeid utenom VS.

Videre har ansettelsen av en daglig leder gjort det mulig å jobbe med utviklingsarbeid og ytterligere profesjonalisering av klubben. I 2016 ledet Maria arbeidet med å finne og implementere en plattform for digitale tjenester (WebOrg). I 2017 har hun ledet arbeidet med å finne og etablere et skybasert vaktplansystem hvor også til eksempel kontrakter lages/oppbevares. Planday vil implementeres straks alt arbeid knyttet til årsmøte er ferdig. Videre har skifte av regnskapsbyrå og en ytterligere profesjonalisering av regnskap/økonomi vært en sentral oppgave siden høsten 2017. Maria ledet også arbeidet med å lage en felles katalog for svømmeklubbene i Bergen på tampen av 2017.

Mvh
Styret