Nyheter

Denne helgen har det vært diverse aktiviter. Norges Svømmeforbund arrangerte nysatsing regionsamsling og samling for Juniorlandslaget. Høstens første stevne - Fredagsmedley gikk av stabel. Svømmere fra Vestkantsvømmerne var representert alle steder.

05.09.2020
- lmolsen

Nå begynner det å nærme seg oppstart, og vi gleder oss til å ønske alle velkommen tilbake på trening. Det blir noe endringer i høst - se info under. Det har og skjedd noen endringer på trenersiden i løpet av sommeren. Blant annet har Sondre valgt å flytte hjem til Stavanger, og noen trenere har flyttet for å studere andre steder. Det jobbes nå aktivt med å få på plass gode og kompetente trenere i treningsgruppene, men dersom noen av dere foreldre ønsker å hjelpe til på kanten i en kortere periode mens alle bitene faller på plass, så vil vi sette utrolig stor pris på dette! Kontakt Henning Pryde

13.08.2020
- lmolsen

De siste måneder har vi sammen med Henning og Sondre arbeidet med å få på plass en forbedret struktur med klare roller og ansvar, samt en ny og mer fremtidsrettet gruppeinndeling i klubben. Intensjonen var å komme i gang med dette ved oppstart etter sommeren. Gruppestrukturen vil bli lagt opp til å passe for alle utøvere uavhengig av ambisjonsnivå.

13.07.2020
- lmolsen

Etter mange år som trener for VS har Sondre Torsteinbø Moll bestemt seg for å flytte hjem til Stavanger og fortsette trenervirket der. Vi takker Sondre for de årene han har vært hos oss. Han vil bli savnet av utøvere, foreldre så vel som trenerkollegaer. Men vi regner med å treffe på han i svømmehallen også i fremtiden. Sondre er på plass når B-gruppen starter opp igjen treningen 27/7 og vil ha sin siste trening 31/7. Fra 1/8 vil Tina Schutz lede treningene til B-gruppen.

13.07.2020
- lmolsen

Vi presenterer styret som ble valgt på årsmøte onsdag 27.05. Fra venstre: Therese Hammouchi, Jan Fredrik Getz og Rikard Kvaal. Bak fra venstre: Jørgen Bakke, Linda Moen Olsen, Gidske Andersen, Ivan R. Skorjanc, Alexander A. Haugland og Johannes Solsvik. Foto: Mariann Ramsvik.

27.05.2020
- lmolsen

Alle som skal ha tilbake penger for stevner som ble avlyst grunnet korona nedstenging, har nå fått melding om hva som er refundert (via e-postadresse som ble brukt for påmelding). Har du ikke fått melding, eller penger inn på konto kontakt medlem@vestkantsvommerne.no. Oppgi navn på svømmer og hvilken aktivitet det gjelder.

11.05.2020
- lmolsen

Nettbutikken til Vestkantsvømmerne er nå åpnet, og alle medlemmer kan dermed handle klubbtøy direkte på nett. Husk å lage deg en bruker og logge inn slik at du får alle rabattene. Merk at våre rabatterte klubbpriser ikke kommer opp før dere har logget dere inn på siden. God fornøyelse! https://vs.macronstore.no/

06.04.2020
- vestkantleder

Vi i Vestkantsvømmerne er opptatt av at alle barn og unge har det bra på trening og ellers. Nå som det ikke er noen organisert trening på en stund, kan det være noen føler seg ensomme og trenger noen å snakke med. Kanskje har man ingen å snakke med eller kanskje ønsker man å snakke med noen som ikke er i altfor nær relasjon. Uansett, vi er her for deg.

27.03.2020
- vestkantleder

Klubbhåndboken er nå oppdatert med to nye retningslinjer - "Seksuell trakassering og overfall" og "Rutine for pengegaver"

05.03.2020
- lmolsen
Sportslig utvalg har lenge jobbet med å få i stand en ny organisering av treningsavdelingen, og det er utrolig gledelig å fortelle at dette nå kommer på plass og at Henning og Sondre har takket ja til rollene som henholdsvis Elitetrener og Hovedtrener.

28.02.2020
- vestkantleder

Helgen 24. til 26. januar, var 8 svømmere fra B-gruppen i Kristiansand for å delta på Skagerrak swim, og 8 svømmere fra A-gruppen reiste til Earth Control Vejle Swim Cup i Danmark.

29.01.2020
- lmolsen

I forbindelse med oppstart av Macron som leverandør av klubbdrakt vil alle utøvrene i gruppene Piraya, D-, C-, B- og A-gruppen få ny klubbskjorte utlevert kostnadsfritt. Klubbskjorten skal brukes på alle stevner og arrangementer som utøveren deltar på.

25.01.2020